Вътрешността на всмукателните канали не трябва да се прави напълно гладка. При стартиране на студен двигател и функционирането му през първите няколко секунди, сместа бензин-въздух започва да кондензира по вътрешните стени на смукателния тракт. Микроскопичната грапавост на повърхността дава възможност на конденза да се задържа като образува тънък филм. Ако каналите са идеално полирани бензин преминавайки през тях ще повлича и капчиците към цилиндрите, което води до влошаване на сместа и до преобогатяването й. Стартирането на двигателя ще бъде трудно, а работата му на празен ход ще бъде неспокойна.
Смята се, че малката грапавост по стените на всмукателните канали, спомага за формиране на малки завихряния на въздушните маси което води до по-добро смесване с бензин преди да влезе в горивната камера. Това най-вече се отнася за бензинови двигатели захранвани от карбуратори. Но тези факти не означават, че вътрешните стени на входящите канали не се нуждаят от подобряване на дефектите след леене. Това със сигурност ще се отрази положително върху работата на всмукателната система. Имайте предвид, че в този случай повърхността не трябва да бъде прекалено гладка, т.е класа на грапавост не трябва да надвишава 8-10.
Гладката вътрешна повърхност на изпускателните канали ще бъдат полезни за работата на двигателя, тъй като движението на газовете без съпротивление допринася за бързото изпразване на цилиндрите в края на работния цикъл.
Всичко това се отнася и до вътрешните повърхности на всмукателния и изпускателния колектор. Не очаквайте рязък скок на производителността на двигателя след тези манипулации, но работата на мотора в ниските обороти и на празен ход ще бъде по-добра. Полирането трябва да бъде допълнителна част към силовия тунинг, помагаща за по-доброто движение на течностите и газовете в двигателя.